Det blir bara värre

2011-02-19 15:33:57 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Här hemma lider vi ikapp med stackars Theo. Han har så otroligt mycket prickar och jag har nu insett att Mira nog hade en ganska lindrig variant. Han har sovit sammanlagt kanske 1 - 1½ timme idag vilket inte ens är hälten av vad han brukar sova på dagen. Salvan jag köpte på apoteket (PoxClin) verkar hjälpa så just nu får han krypa omkring utan kläder och nyinsmörjd... det verkar hjälpa lite mot klådan. Jag skulle kunna börja gråta när jag ser alla prickar som pryder min sons kropp.

Att sitta i knä med napp och snutte är det enda som får gullgrodan nöjd just nu.

Nu ska jag ge honom lite svalkande jordgubbkräm sen ska jag testa lägga honom igen.

Mira och maken är ute och slänger skräp och pantar flaskor. Äkta lördagsnöje.

Kommentarer
Postat av: Lill å Barnen

Tack så mycket.. :) Kanske det blir en beställning fram över.. ;) Har letat efter sidor med tyg, men inte hittat nå bra sidor, men dessa var juh kanon.. :) Tacktack!!

2011-02-19 @ 16:13:43
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Helene Isaksson

Prova gärna ge honom litet Alvedon, det kan faktiskt lindra klådan litet!

2011-02-19 @ 18:05:35
Postat av: Linda

Tycker så synd om theo, hoppas han blir bättre snart! KRAMAR TILL ER ALLA! :)

2011-02-19 @ 18:46:40
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Så oerhört jobbigt d måste va att se sin son lida så o stackars liten som lider=(

Ska be för er. Kram

2011-02-19 @ 22:07:37
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Fy så hemskt för honom, men då har han iaf haft de sen! Hoppas han blir frisk snart stackarn!

2011-02-19 @ 22:47:41
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Linda

Det verkar gå vattenkoppor lite överallt just nu. Pratade med en kompis förut idag och hennes äldste son hade fått det nu. Har även hört att det går på flera förskolor häromkring, bl a där William går.



Stackars lille Theo som fått det så rejält. Inte lätt att förklara för en sån liten varför han har prickar överallt som kliar.



Jag hörde förresten nån gång att oftast är det så att om man har mer än ett barn där hemma så är det så att syskonet som blir utsatt för smittan under en längre tid av barnet som blir sjukt först för det mesta får det mycket värre. Om det ligger något i detta så är det kanske därför som Mira fick en lindrigare variant av sjukdomen än Theo.



Håller tummarna för att det snart vänder!



kram Linda

2011-02-19 @ 23:21:23
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback