Längtan

2011-02-28 23:00:17 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Den här dagen har gått i hundrasjuttio. Maken börjar nya jobbet imorgon och idag var därför sista vardagen som vi hade tillsammans på långt tid framöver. Vi passade därför på att utföra en massa ärenden på stan plus att vi hälsade på några goda vänner vi alltför sällan träffar. Hos Jenny och Josef bjöds det på födelsedagstårta och barnen lekte lite innan vi begav oss hem till Emil och Louise för ytterligare en fika och massa lek. Mira var sådär lagom speedad av sockerchock när vi kom hem och kunde inte sluta prata om sina vänner som hon lekt med under dagen. Konstigt nog somnade hon ändå ganska snabbt när hon väl fått prata ut om sina äventyr.

De sista orden hon sa var "Snart träffa Debora, Ella, mormor och morfar."
Vår lilla tjej börjar blir så stor och medveten. När mina föräldrar åkte hem igår blev hon helt förkrossad. Hon grät och slogs och var allmänt arg hela dagen igår. Det enda hon pratade om var när hon skulle få träffa mormor och morfar igen och om vi kunde åka dit med bilen. Jag kan lova er att det sved i mitt härta att se lillstumpan så ledsen. Sådana gånger önskar jag att de långa långa milen mellan oss och mina föräldrar kunde förvandlas till metrar. Även idag har Mira varit lättstött och ledsen från och till. Tyvärr gissar jag att det inte direkt kommer att bli lättare med avskeden ju äldre hon blir.

Imorgon ska jag syyyy en massa. Måste komma ikapp med en hel del beställningar. Det märks att det börjar gå mot vår.... and I love it!

NU ska jag joina resten av familjen och hoppa i säng även jag. Var så skönt bara att sitta här helt ensam i ett helt tyst hus.

Godnatt vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback