Dagdrömmer

2011-01-25 10:15:42 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Sitter här med en underbar kaffekopp som just tagit slut. Det var nog det godaste kaffet jag kokat på länge. Jag är fortfarande inte nöjd även om jag druckit två stora muggar redan. Jag älskar den här stunden på dagen. Theo sover, Mira pysslar för sig själv och jag sitter med en kaffekopp och datorn eller en tidning.

Sen har det en annan charm när vi efter lunchen sitter på golvet i lekrummet alla tre och busar. Det är en stund jag mer och mer njuter av då jag vet att jag snart inte kommer att vara hemma på samma sätt med mina små. Framöver kommer det att vara någonannan som får sitta och skratta åt Theo som låtsas koka/dricka kaffe och Mira som busar och sjunger. Jag vet att jag fortfarande kommer att träffa mina barn, det är ju inte så att jag ska lämna bort dem för alltid. Men ni kanske förstår hur jag menar... det kommer inte att bli på samma sätt.

Vi har fortfarande inte fått något svar från förskolan. Jag hoppas verkligen att vi får en plats till barnen. Jobbigt om det inte alls blir som vi planerat. Fast just nu känns det som att jag kan slappna av i att det kommer att ordna sig. Det var mest makens jobb jag var orolig för. När det nu är klirrat så vet jag att det kommer att bli bra. Det känns bra att jag kan sova på nätterna igen. Jag sover så djupt att jag inte ens hörde Mira som vaknade igår natt (Tur att maken hörde). Jag som ALLTID vaknar när barnen piper minsta lilla.

Bjuder på några söta bilder på min goding

 

 

Kommentarer
Postat av: Jannie

Han är ju värsta charmtrollet han!

Flickorna lär vara tokiga i honom!



Skönt med kaffe o lite data-tid.Det är verkligen så skönt att bara få vara ibland.

Håller tummarna för förskolan!

Tro tusan att det gör ont i hjärtat o behöva lämna ifrån sig de guldklimparna.

Tack snälla du för dina goa ord!KRAMAR

2011-01-25 @ 10:46:41
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Petra

söta söta Theo:)ha en bra dag kram.

2011-01-25 @ 11:18:41
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Jag förstår hur du menar. När Felicia är på dagis så missar jag så himla mycket av hennes dag och ibland när dom gjort något extra roligt som felicia älskar så gör det lite ont i mammahjärtat att man inte fått dela det med henne men samtidigt får Felicia så mycket av förskolan så det väger upp det dåliga. Jag tror att det är viktigt för Felicia att få något eget + att det är viktigt för Alexander att få ha mamma själv och för mig att kunna njuta av bebis tiden.



Idag njuter jag extra av Felicia. Inte hostat alls än så länge och på så himla bra humör! Mamma go unge.



men herregud nu blev detta ju en hel uppsatts :)

2011-01-25 @ 12:27:49
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Theo är så söt :)



När ska du börja sälja sydda kläder? :)

du är ju så duktig på sy allt..



Hoppas du har en toppen dag! kram

2011-01-25 @ 13:56:23
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken sötnos! Förstår att det känns skönt med jobbet! Det är ju ens mardröm att inte ha något jobb! Svårt att betala hus då :-)



Molos jackor var lite billigare såg jag än PoP, tror babyvarianten upp till stl 92 kostade 499kr och Alvins storlek kostade ca 599 eller något sådant. Fortfarande rätt dyrt dock :-) Fast det tycker jag det mesta till barnen är, billigare att köpa kläder till mig själv.. Haha..



Kram!

2011-01-25 @ 16:54:06
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Annika - Vildes mamma

Förstår hur du menar inför förskole-starten... Har oxå börjat fundera mycket på det fastän Vilde inte ska börja ännu. Man missar trots allt mycket av deras vakna tid på vardagarna :´( En triss-vinst med månads-utbetalning hade inte varit fel så att man bara hade behövt jobba sådär "lagom litegrann" för sin egen mentala hälsas och förströelses skull :D Drömma kan man ju alltid ;-)

2011-01-26 @ 07:57:15
URL: http://leovilde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback