Nu är vi sjuka också

2011-01-11 23:01:23 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Mira har inte ätit något på hela dagen. Inte ens en liten brödbit fick hon ner. Bara lite grädde med hallon när vi fikade oss Malin och Majsan. Jag tänkte inte att det skulle betyda nåt särskilt. Hon har varit lite dålig med maten på sista tiden och jag tänkte att det liksom hörde till resten av trotset. Jag har ju tjatat på som vanligt och försökt få henne att äta såklart. Pigg har hon varit också lilltjejen... inget alls jag reagerat på och trott att skulle betyda sjukdom.

Ikväll fick vi rusa upp till stackars liten då vi hör hur hon hostade i sömnen. När jag kommer upp är hela sängen och Mira dyblöta. Välkommen magsjuka.

Jag är så oerhört ledsen att jag inte kunde förvarna er vi träffat idag. Hoppas verkligen att ni inte blivit smittade. Jag hade verkligen ingen aning vad som väntade bakom nästa hörn.

Nu är sängarna bytta, en omgång tvättad och en liten tjej nattad (Hon somnade i mammas knä... mitt lilla hjärta). Återstår att hänga tvätten sedan ska jag göra resten av familjen sällskap i stora sängen.

Ni håller väl några tummar att resten av familjen klarar sig. Theo är nog så påverkad av sprutan och han har gnällt och velat sitta i knät hela dagen. Feber har han också... inte en magsjuka på det också... orkar inte.

Stackars mina barn



På den här bilden trodde jag att det bara var Theo som inte mådde helt hundra. Favoritmoster med sina älsklingar.

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Fy bubblan! Vi har en bebis som är dålig i magen. Vill inte ha magsjuka igen!

2011-01-12 @ 07:09:56
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Magsjuka är hemskt men försök tänka på att det oftast brukar vara ganska snabbt övergående! KRYA PÅ ER!

2011-01-12 @ 10:59:46
URL: http://signesmamma.blogspot.com
Postat av: Reneida

Stackars Mira!! Hoppas hon piggar på sig snabbt och att resten av familjen klarar sig!



Kram

2011-01-12 @ 12:01:45
URL: http://minisresa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ånej stackars Mira, och er!! Magsjuka är enligt mig det värsta som kan hända :-(

Fy lider med er och ¨håller alla tummar att hon blir snabbt frisk och ingen annan blir smittad!

Stor kram

2011-01-12 @ 12:34:54
Postat av: Linda

Ni får krya på er allihopa!!

KRAM

2011-01-12 @ 21:43:48
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback