Theo 1 år

2011-01-21 22:47:03 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(6) «


Jag har totalt glömt bort att skriva om senaste bvcbesöket samt Theos utveckling den senaste månaden.

Vikt: 12 kg
Längd: 81 cm

Vår lille prins växer så det knakar. I klädväg används st 80/86. St 80 börjar bli litet trots att han bara är 81 cm lång ännu. Måste vara musklerna som fyller ut kläderna;)

Några nya färdigheter:

- Kan släppa taget och stå själv
- Kan nästan resa sig upp mitt på golvet och stå en liten stund utan stöd.




- Två nya tänder har tittat upp (6 st totalt)
- En vaccinationsspruta rikare. Blev ledsen och febrig efter den. Stackars liten.
- Har kommit på charmen med att göra bus. Blivit mycket mera medveten och siktar alltid på att få åtminstone storasyster att skratta åt busen.
- Ska ha samma mat som oss andra jämt. Märker direkt om något saknas eller inte är lika. Som idag tex när han gallskrek i 5 min innan jag kom på att han sett tomaten på min tallrik (vilket han inte hade någon på sin).
- Vill äta själv och inte bli matad. Hellre än bra.



- Älskar sin tutte och snutte över allt annat. Här hemma går han under smeknamnet "snuttgubben".
- Sover dagtid ute i vagnen två gånger om dagen (sammanlagt ca 3-4 timmar). Sover hela nätter i sin säng och vaknar någongång mellan 5-7 på morgonen.

Jag är lyckligt lottad som fått vara hemma och följa varje litet steg i Theos utveckling. Om mindre än två månader ska min lillplutt inskolas på förskola och jag är egentligen övertygad om att det kommer att gå bra... men trots det känns det jobbigt i mammahjärtat. Theo kommer alltid att vara mammas lille pojk och jag ska erkänna att jag ser det som en förmån att han är lite mammig ibland. Finns inget bättre än att få en gosig kram från något av barnen.
Nu ska jag gå och lägga mej och somna med tanken på att jag har världens finaste och bästa familj. Vad mer kan man då önska?

Kommentarer
Postat av: Mariam

Inget har jag kommit fram till. Är nämligen lika lyckligt lottad och lika lycklig. :)

2011-01-21 @ 23:00:19
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

Tack Therese. Du är för go du. Har dock gått upp 10 kilo under hösten så jo, mulligullig. Ska ta tag i det när vi är inflyttade i huset. Kanske kan symaskins shoppa ihop. Jag behöver all hjälp jag kan få.

2011-01-22 @ 08:43:31
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 2 år

Vad han kan =)! Förstår att du är stolt mamma =)

2011-01-22 @ 10:34:39
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vilket stor kille! Hur mycket väger mira & lång?

Flisan väger kring 13kg och har 92/98 i kläder.

2011-01-22 @ 14:50:25
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Theo är så söt!! :)

Kan han gå helt själv?..

2011-01-23 @ 08:39:31
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Carro

Stora duktiga killen! :-)

2011-01-23 @ 19:30:54
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback