Värkarna blev aldrig fler

2011-01-02 16:11:44 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(1) «


Det blev ingen bebis under nyårsnatten. Värkarna la av under natten och vi blev hemskickade igen. Dock med beskedet att få komma tillbaka dagen därpå (Alltså den 2 jan) för en bedömning om igångsättning. Jag hade då haft onda förvärkar alltför länge och var både trött och deprimerad. På morgonen den 2 jan vaknade jag med förväntan... kanske skulle vi äntligen få vår lille efterlängtade bebis. Mamma och pappa hade kommit ner igen för att ta hand om Mira medans vi åkte in till bb.

Läkaren bedömde att jag skulle få hjälp med en ingångsättning då hon kunde se att förvärkarna gett resultat men ändå inte nog mycket. Klockan 16 (om jag minns rätt) fick vi komma tillbaka och då tog de hål på hinnorna så att vattnet gick. Drygt sju timmar senare föds vår lille prins. Efter vad jag skulle säga en segstartad förlossning som gick på tok för snabbt i slutet. Liksom med Mira hade jag massa pinvärkar trots värkstimulerande och det var först under den sista timmen innan han föddes som det hände något överhuvudtaget.

Nu är vår pojk hela ett år gammal med en egen liten personlighet och massa envishet.

Jag ser fram emot att se honom utvecklas och leka även under nästkommande år.

Grattis Theo på ettårsdagen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till lillpojken!! :D



du, mössorna vilka grader kan man tvätta dom i utan krymper?.. :D

2011-01-02 @ 21:35:33
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback