Sista lördagen i "frihet"

2011-07-30 13:13:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Igår pratade vi videosamtal på msn med våra barn. Det var härligt att se dem live igen efter så många dagar. De vinkade och skickade slängpussar. Gullungarna. Mira ville aldrig sluta prata.
Nu hoppas jag att den här helgen går fort. På måndag ska vi hämta dem igen. Det har gått så långt tid nu att det börjar bli svårt att njuta av den barnlösa tillvaron. Jag har glömt hur energikrävande barn kan vara. Just nu ser jag bara de mysiga fina stunderna framför mig.

Nu är vi färdiga med målningen här uppe i hallen. Nu är all äcklig furu målad vit och det blev så bra! Förutom att man nu ser att trappan och väggarna är gula och fula. Det får bli vårt nästa projekt... typ nästa sommar... att måla väggarna också. Lite svårt att ta en bild som visar hur bra det verkligen blev. Framförallt vill man ju se skillnaden och jag glömde ta någon "före" bild.

Nu ska jag åka till jobbet och jobba tre timmar. Ikväll blir den en helkväll på stan. Vi får väl se om vi hamnar på bion eller om vi lyckas hitta på något annat roligt. Det gick inga jätte bra filmer på bio ikväll.



En av Miras absolut första bilder hon tagit själv med kameran. Vilken talang vi har till dotter.

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Hoppas du får en härlig kväll på stan!

2011-07-30 @ 17:28:44
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback