Sug, migrän och annat pyssel

2011-07-14 14:12:11 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag skulle jag kunna äta en tårta själv. Jag är sugen på allt. Glass, godis, kakor, bullar och CHIPS! Vädret är kasst, barnen är slöa, jag är seg och allt jag vill göra är att ställa mej och baka en sockerkaka som vi sedan kan smälla i oss halva av till mellis. Hatar sådana här dagar, speciellt då man har godisförbud.

Tänkte höra av mej till någon vän och boka in en dejt... men sen sov Theo till nästan halv tio på morgonen och allt blev förskjutet. När jag försökte lägga honom för en stund sedan sov han i 10 min innan han vaknade och vägrade somna om. Nu kommer eftermiddagen att bli helt rubbad också.

Jag mår inge vidare idag. Huvudvärk och svagt illamående... ev en början på migrän. Suck.

Lediga är vi iaf och det har varit skönt. Jag har städat och fejjat hela dagen. Fem tvättar vikta och instoppade i garderoberna, golven dammsugade, lekrummet städat och sorterat och sen har jag hunnit med lite planerande för hösten. Finns det något bättre än att sätta sig med ett block och penna och planera? Skriva listor och drömma.

Nu ska jag gå och se vad mina skönsjungande barn gör instängda i lekrummet. Brukar betyda bus när de är så nöjda och leker tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Vi har också haft en seg hemmadag men har kikat på saltkrålan, fikat.

2011-07-14 @ 18:51:26
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback