En toppen dag på bondgården

2011-06-25 19:32:54 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «




Barnen och vi har haft en kanondag hos våra släktingar.

Det bästa om du frågar Theo var att de fick åka traktor.

Det bästa om du frågar Mira var att de fick gå in i hagen och hälsa på kossorna. Vi var in i ladugården också (vi diskuterade vilt om det heter ladugård eller laggård på svenska, här på bloggen får det bli "ladugården") och tittade på hur mjölkningen och matningen av kossorna gick till. Spännande dag helt enkelt.

Vi fick också en smarrig lunch och en underbar jordgubbstårta till efterrätt. Tack för en toppen dag!



Lite skeptiska kossor funderar på vilka vi är som kommer och stör dem i deras lugna tillvaro.



Med lite foder lyckades vi sedan "lura" dem lite närmare oss.


En lycklig och glad Mira vinkar från insidan av hagen.




Hur nära törs man gå?



Theo fick möta kossan på riktigt nära håll




Kommentarer
Postat av: Liv

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-11 @ 04:31:22
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback