Klänningsbekymmer till gala

2011-05-03 21:33:02 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Sitter och pratar med Jenny som är min "dejt" till mammagalan på lördag. Vi pratar klänningsproblem. Mitt problem är inte att jag inte har någon klänning. Jag har två jag skulle kunna använda. Mitt problem är att jag har två klänningar som är för små. Jag får igen dem... men det är inte snyggt direkt. Jag har lite ångest över detta. Jag har verkligen försökt att få tag i en större storlek, men utan lycka.

Mina alternativ just nu är:

1. Sy in en kil i klänningen så att den blir lite luftigare över magen
2. Låtsas att klänningar ska sitta så tajt, suga in magen och bita ihop. (Bara att hoppas att jag inte svimmar efter förrätten)
3. Köpa en ny klänning
4. Inte äta något resten av veckan och hoppas att det ger resultat på mage och rumpa
5. Stanna hemma från galan.

Inget alternativ som jag egentligen gillar... jag återkommer om hur det blir

Eller så går jag helt enkelt efter vad Mira sa när jag stod och provade min klänning imorse.
"Mamma väldigt fin nu" och så kom hon fram och kramade mitt ben. Mitt lilla hjärtegryn vet när mamma behöver en extra komplimang.

Kommentarer
Postat av: Tova

hihi, jag har verkligen inte heller nån klänning - har jagat runt ett tag i affärerna nu men inget ser bra ut på mig :P så antagligen får jag väl rota fram nån gammal hemma; har litegrann skjutit upp detta problem fram tills nu haha!

Hoppas det löser sig för dig ;)

Kram

2011-05-03 @ 22:43:34
URL: http://trasslet.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Det är inte enkelt det där .. men kanske en korsett kan hjälpa?

Kram

2011-05-03 @ 23:02:58
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Emmelie

Underbara små barn=) Tur att man har dem!

2011-05-04 @ 08:28:28
Postat av: Mariam

Ett alternativ kanske kan vara att låna en klänning av någon. Nu är jag ingen som har galaklänningar liggande hemma men någon annan kanske har det.

2011-05-04 @ 08:43:04
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

Jag tycker DU har en sund inställning! Kämpa på med shakerna och som du säger handlar det bara om en vecka. Sen får du äta mat, om än mindre. :)

2011-05-04 @ 14:53:35
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback