Ibland släpper det bara

2011-11-28 20:16:08 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Idag hämtade jag en hängig tjej från dagis. Hon slocknade på soffan fem minuter efter att vi kommit hem och vaknade febrig. Båda barnen somnade för en timme sedan och då hade Mira 38,5 i temp. Det betyder att jag blir hemma och vabbar imorgon. Jag hoppas att lillpluttan mår bättre imorgon och att hon slipper någon långdragen virus.

Idag är jag en mycket stolt mamma. Helt plötsligt från ingenstans så började Theo härma oss ikväll. Jag tror det kom runt 20 ord jag aldrig hört honom säga förut. Theo fyller två år i januari och man kan ju tycka att han borde kunna prata lite vid det här laget. Men Theo har liksom sin syster inte riktigt tid till att prata. Det finns ju så mycket annat att upptäcka och lära sig. Men att helt plöstligt höra hur det kommer små ord från honom är så roligt. Vi börjar bli lite lätt trötta på ordet "Titta" som han säger till allt. Klassikern är när vi frågar Theo om han kan säga mormor och då säger han "momo" sedan frågar vi om han kan säga morfar och då svarar han "mmmmtitta". Sötnosen!

Nu ska jag softa i soffan. Gokväll gott folk!



Tänk att den här lillfisen blir 2 år snart. Ofattbart!

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 3 år

Å vilken gosig bild!



Max sa inte många ord vid 2 års ålder men sen bara rasslade det till och nu pratar han typ på både in och utandning =)

2011-11-28 @ 21:13:08
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Mormor

Älsklingspojken! Tänk när han låg i baljan på köksbordet. Ni hade typ bara varit och hämtat honom på Ryhov BB. Kram

2011-11-28 @ 22:08:55
Postat av: Mariam

Simon tjatar också förfullt och härmar vartenda ord vi säger. Han också riktigt duktig på uttalen så det känns skönt. En mysig tid med tvååringarna.

2011-11-29 @ 08:19:30
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback