Akuten, skallröntgen och funderingar

2011-09-08 22:24:01 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Igår jobbade jag hela dagen och när jag kom hem blev det raka vägen i säng. Jag fick världens migränanfall så det var bara att bädda ner sig. Sen sov jag som en klubbad säl hela natten och uppfattade knappt att Theo kom in till oss mitt i natten (Tur att maken var mer vid medvetande än jag).

Idag har jag också jobbat ganska lång dag och känner mej väldigt trött och sliten just nu. När jag sätter mig ner och andas såhär efter jobb blir huvudvärken o allt hundra gånger värre.

Jag hade telefonsamtal med min läkare idag. Hon blev lite bekymrad över min yrsel  och ville att jag skulle komma in på en undersökning igen imorgon. Eventuellt skulle hon skicka mig vidare till akuten för en skallröntgen. Känns helt overkligt att hon ens överväger tanken att skulle kunna vara något så allvarligt som orsakar min huvudvärk. Själv tror jag verkligen inte att det är något sådant, men kanske är det bra att få ett negativt svar så att man kan stryka det från "listan" och söka vidare efter svar på vad som verkligen är orsaken.



Nu ska jag sova och försöka att inte tänka på huvudet mera.
Det ordnar sig till sist. Jag har världens underbaraste familj, ett hus att bo i och mat att äta... varför vara ledsen då?

Kommentarer
Postat av: strömma

Hej



Kom in till din blogg via andra bloggar.



Det låter hemskt med sån huvudvärk. Men en bra läkare som tar det säkra före det osäkra och föreslår en riktig undersökning. Om inte annat så att du kan få medecin så du slipper ha ont och yrsel.



Natthälsningar

strömma

2011-09-09 @ 01:27:17
URL: http://lojrom-vittvin.blogspot.com/
Postat av: Linda, mamma till hanna! :)

hoppas det går bra med dej vännen ..

kramar till tusen

2011-09-09 @ 06:51:27
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Linda, mamma till hanna! :)

Hoppas allt går bra med dej coh du blir av med yseln.. vet själv hur jobbigt de kan vara :/



massa styrkekramar :)

2011-09-09 @ 06:56:29
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Toppen då ska jag bara bestämma mig för något =)



Ja den kan nog ploppa när som helst men verkar trivas ganska bra är beräknad den 14 september i af =)



Tyckte att det var en jättefin ide att man ska ha kollage för barnen! Jadu kan vara fler förskolor som har samma men Lukas går iaf på Viken i Gröndal =) i stockholm kanske jag ska tillägga då jag inte läst så mycket på bloggen och inte riktigt vet vart ni är bosatta. hehe

2011-09-09 @ 08:05:27
URL: http://emelienikkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback