Filmtajm för sjuklingen

2011-09-13 14:02:30 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «




Hyrde en film efter att jag lämnat barnen på förskolan idag. Unnade mig två timmar framför tven och det känns bra. Är man sjukskriven så är man. Typiskt mig att aldrig kunna ta det bara lugnt utan alltid måste hitta på något projekt eller liknande att ta tag i. Det finns en förklaring till varför jag säljer mössor på min fritid. Jag har bra svårt med att bara sitta och inget göra. Även när jag ser på film måste jag ta små pauser. Kolla mailen, hämta mat, springa ut och hämta posten, hänga tvätten. Ja ni hör ju hur det låter...
Idag försökte jag iaf bara att sitta still... och det gick väl sådär;)

Nu är det en timme kvar till hämtning på dagis och jag sitter och funderar på vad jag ska göra. Städa lite eller passa på att sitta här en stund till.

Har väldigt ont i nacke och rygg idag. Måste ha varit nåt rejält system som brummade igång igår av akupunkturen. Känner mig som överkörd av en buss. Migrän har jag idag också. Konstaterar för mig själv att själva migränen utan tvekan är hormonstyrd. Som ett brev på posten en gång i månaden... ja ni fattar. Spänningshuvudvärken och yrseln däremot återstår att ta tag i och hitta varifrån den kommer. Nytt besök hos sjukgymnast imorgon.

Kanske ska roa mig med att leta vinterkängor till Mira och vantar till båda småttingarna. Snart är det vinter vänner. Hur känns det?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är likadan. Ligga å slappa är helt omöjligt!

2011-09-13 @ 18:25:28
URL: http://tokmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback