Hemma från akuten

2011-09-09 20:51:52 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Besökte läkaren klockan elva i förmiddags. Klockan halv tolv satt jag på akuten och inväntade ev röntgen. Det fanns en grej som läkaren på vårdcentralen ansåg vara nog avvikande för att kollas upp en extra gång, därav skickade hon mig till akuten. Väl på akuten fick jag ganska snart ett bås i korridoren och där fick jag sitta/ligga. Timmar gick och timmar kom.

När en sköterska kom in och frågade om jag hade en syster som hette Emilia och att hon virrade omkring på sjukhuset och letade efter mig kom tårarna.
Det finns inget ställe som man kan känna sig så ensam som att ligga på sjukhus. Jag hatar det! Blev så otroligt glad när Sis kom och jag hade aldrig orkat vara där de åtta timmarna om hon inte hållit mig sällskap.

Klockan halv åtta ungefär fick jag åka hem igen. Då med en remiss om att få komma på röntgen i nästa vecka. Även AT läkaren såg samma avvikelse som läkaren från vårdcentralen... så för att ta det säkra före det osäkra och kunna utesluta att det skulle vara något allvarligt som spökar i min hjärna så blir det röntgen.

Jag tänker även ta kontakt med sjukgymnast i veckan och hoppas få hjälp därifrån. Är det spänningshuvudvärk och någon nerv i kläm som gör att jag får yrsel kanske det kan lösas innan röntgen.

Jag känner mig lite nervös, lite orolig men mest less på att må dåligt och inte få diagnos och hjälp. Någon som kan erbjuda en quickfix?

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Men åååhh, vännen. Fy va hemskt! Fruktansvärt att behöva åka till akuten så där. Du ska se att det inte är någon fara .



Skickar en stor styrkekram

2011-09-10 @ 14:34:06
URL: http://saratilling.se
Postat av: Mariam

Skönt i alla fall att de äntligen tar en ordentlig kontroll och hittar felet. Så som du mått kan du ju inte fortsätta.

2011-09-10 @ 16:27:37
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas de inte är något allvarligt!!!

2011-09-10 @ 19:24:46
URL: http://tokmamma.wordpress.com
Postat av: Sara - Mamma till Max snart 3 år

Känner igen mig i det du skriver. Tillbringade ju nästan 10 timmar på akuten förra sommaren och gjorde en skiktröntgen av hjärnan som tack och lov inte visade några konstigheter. Man är så utlämnad när man mår dåligt. Vad var det för avvikelse de hittade? (du behöver inte svara om du inte vill). Hoppas att allt kommer se bra ut på röntgen! Ber en bön för dig!



kram



2011-09-10 @ 21:25:27
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Fall Maria

<3 Skönt att dom kollar upp allt ordentligt! Ovisshet är det värsta som finns! KRAM!

2011-09-11 @ 08:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback