Polarn o pyrets skalkläder = bäst!?

2011-09-03 07:15:44 Shopping
» Kommentarer(1) «



En bild från i maj. 

Det händer att jag köper märkeskläder ibland. Speciellt till barnen. Däremot tycker jag att det är löjligt att de kläderna ska vara dubbelt så dyra som lika fina plagg från kappahl och lindex. De gånger jag köper "märkeskläder" till barnen så är det oftast på rea. Tyvärr är det nämligen så att även om det kanske är bättre kvalitet på me&i mot en tröja på H&M så blir ju kläderna lika fort smutsiga och fulla med fläckar som inte går bort. De kronorna man då tänkt få tillbaka när man säljer plagget på tradera (För ja, jag gillar att sälja vidare kläderna) är ju redan förlorade. Jag köper märkeskläder när de är finare än "vanliga" märken. Jag skulle inte gå och köpa en randig tröja på polarn om det fanns en identisk på kappahl. Så nu vet ni hur jag tänker om märkeskläder... om det var någon som brydde sig:)

Anledningen till detta inlägg är att jag måste få tipsa er om Polarn o pyrets skalkläder.
Finns det något vi satsat lite extra på när det gäller barnens kläder så är det ytterkläderna. Säkert är det många föräldrar som håller med mig om att ytterkläderna är väldigt viktiga. Tyvärr också väldigt dyra. När man får två barn blir man varse om hur dyrt det blir med en höst och alla de ytterkläder som ska vara. Skalkläder, stövlar, kängor, vinteroverall, vantar o mössor. Det tar aldrig slut på listan och tusenlapparna skulle kunna försvinna ganska lätt.
Jag gillar att fynda på rea och brukar alltid vara först i kö när polarn o pyret har 50%. Jag älskar nämligen deras skalkläder. På bilden ovan har Theo en skaloverall. Båda har också en varsin jacka och byxa.

I början på veckan när jag lämnade Mira på förskolan så fick jag lov att erkänna för personalen att Mira tyvärr ännu inte fått ett regnställ som passar i storlek denna hösten (upptäckte i måndags att det var st 92 på hennes regnset istället för 104 som hon har nu). Därför sa jag åt dem att sätta på henne pop skalkläderna om de skulle ut i regnet. När jag kom och hämtade henne så stod hon ute i spöregn, i en vattenpöl grävandes med en spade i vattnet. När vi kom hem och jag tog av henne kläderna som det bara rann av så var hon snustorr innanför. Det ni måste jag säga är ett bra betyg.
Theo hade också när vi kom hem från förskolan (fortfarande spöregn)gått och hoppat ett tag i en pöl på gården. Han ramlade tom och satte sig en gång. Även han var helt torr på kläderna innanför. Topp betyg!
Kanon att det alltid finns att få tag i dessa plagg på tradera för åtminstone halva priset.

Vilka skalkläder använder ni? Är de bra?

Förra året hade vi en vinteroverall från Gekås- Ullared. Mira var alltid torr och varm. Så inget ont om billiga kläder egentligen. De kan nog vara minst lika bra. Just skalkläder har jag bara testat två andra märken tidigare och de var inte bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! jag älskar din blogg, syr själv mycket hemma :)

jag undrar vart du hittar alla dina underbara tyger, jag har väldigt svårt för att hitta bra stretchtyger speciellt! tack!

2011-09-03 @ 13:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback