Trötter?

2011-09-13 20:49:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «




Det är jag och Theo som är de trötta här i familjen. När man hämtar Theo på förskolan så får han utbrott direkt han fått på sig sina ytterkläder och så kräver han tutte och snutte. När vi sedan kommer hem klättrar han upp i soffan och så får han ytterligare ett utbrott fram tills jag satt på bompa på tven. Där sitter han sedan tills jag tvingar honom att aktivera sig eller tills han fått mat i magen. Efter lite mat får han ytterligare en stund energi innan det är dax att sova.
Jag tror att hans trötthet mycket beror på att han inte får sova så länge på förskolan som han gör hemma om dagarna. Sen är det såklart jobbigare att vara i den miljön än hemma med mamma o pappa.

Just nu sitter jag och slötittar på Idol med datorn i knät. Ett helt ok tidsfördriv.
Ska snart gå och lägga mig. Imorgon hoppas jag att det är sista dagen jag behöver vara sjukskriven. Inte för att jag mår bättre idag egentligen utan jag hoppas mer att akupunkturen ska göra underverk imorgon. På måndag blir det röntgen. Nervöst.


Kommentarer
Postat av: Mariam

Jag tycker Theo verkar förnuftig. Efter ett antal timmar på dagis behöver man pausa framför tv:n, äta och sen bara sova ut. Vi har också samma rutiner, även om pojkarna vissa dagar har energi så det sprutar ut ur öronen.

2011-09-14 @ 18:06:33
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback