Sinkade

2012-08-16 09:58:53 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Imorse var barnvakterna på besök igen. Jag uppskattade tyvärr inte deras besök lika mycket idag då vi nästan inte hann iväg till förskolan i tid. Barnen vägrade klä på sig och äta frukost. Asfaltsgubbarna var betydligt roligare än mamma idag.

Även idag blir det två jobb. Det gäller att ligga i:)
Tog först en promenad för att rensa huvudet lite. Nu sitter jag med en kopp kaffe och njuter.

Måste bara fråga... Ni andra familjer därute med småbarn. Äter ni frukost tillsammans i lugn och ro på mornarna innan förskolan? Går allt taktiskt till och följer ni rutiner till punkt och pricka? Är det bara vi som har ett kaos utan like på morgonen och är det bara jag som är genomsvettig när jag sätter mig i bilen efter dagislämning?


Kommentarer
Postat av: ellenojag

Frukost i lugn och ro? vad är det för något!? ;) det gör vi verkligen inte här hemma...
Ellen äter sin frukost i vardagsrummet, samtidigt som antingen barntvn eller simpsons är igång i bakgruden, samtidigt som jag yrar runt och försöker få fram kläder och göra mig i ordning! Hugo ligger oftast nöjd i sin babysitter så länge! Sen är det påklädning, tandborstning (som också sker i soffan ganska ofta ;) amma Hugo och sen iväg till dagis! Svettig? absolut!!

Svar: Haha. Härligt att höra att det inte bara är vi som har sådana mornar. Frukost framför tven händer absolut här också (tex idag:)) Ännu värre är det när man börjat jobba och måste va snygg också innan lämning på dagis... hihi
Therese

2012-08-16 @ 11:26:31
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hihi, jag har varit inne idag igen och shoppat loss mig på tunikor jeans kjolar i v massa mer.. Inte bra ;) men så söta dom blir!! Kr

Svar: Ja, åhh va fina de kommer bli till hösten:) Jag gillar när man kan köpa flera plagg och ändå inte komma över 500 kr.
Therese

2012-08-16 @ 12:47:30
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback