Stor nog för stor säng

2012-01-19 12:41:58 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «




Igår behövdes ett projekt för att jag och barnen skulle överleva dagen. Som jag skrev tidigare, barnen hade tröttnat på både mig och att bara vara inomhus.

Jag slank in på blocket i tisdags och hittade en säng med tillhörande bord, byrå och sängbord för en billig peng. Vi hade tur och möblerna fanns kvar när jag ringde säljaren. Igår roade vi oss med att bära in möblerna och göra om i Mira och Theos sovrum.

Jag var super nervös hur Theo skulle reagera. Han kan vara så otroligt känslig för förändringar. Rutiner är vad Theo gillar. Jag minns hur Mira grät när vi bar ut hennes spjälsäng. Jag beredde mig på det värsta och som vanligt så förvånade Theo mig stort. Han är världens smidigaste vår lilla grabb.
Både till middagsvilan och på kvällen så lade han sig i den nya sängen som ingenting, somnade på två röda sekunder och sov hela natten. Att spjälsängen åkte ut sa han heller inget om. Jag tror helt enkelt att Theo var redo att bli stor pojke nu. Skönt också att slippa bära honom i och ur spjälsängen längre.

Att jag fick några av möblerna ut den underbara mammutserien från IKEA gör ju inte saken sämre direkt. Det enda minus med sängbytet är att det blev otroligt trångt i rummet. En högsäng hade varit att föredra, men det får bli när de blir lite äldre, om de fortfarande sover i samma rum då.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Skönt att ni mår bra och att barnen fått börja på dagis igen. Det behövs sällan mer än en dag hemma innan mina klättrar på väggarna.



Har ni planer för helgen? Om inte den lille/lilla kikat ut träffas vi gärna på söndag.

2012-01-19 @ 15:47:17
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback