Chiliförgiftad

2012-03-21 07:18:23 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jaja, inte förgiftad kanske men överfallen. Min älskade syster tipsade om att laga köttfärsfyllda paprikor med en touch av chili. jätte gott lät det och gott var det... Bara en liten detalj. 1. Rensa inte en chili med händerna. 2. Klia dig inte i ögonen efter att ha kladdat med chili. 3. Testa inte att klia dig i ögonen igen för att se om det hjälpt att tvätta händerna med tvål. Det hjälper inte. 4. Käka inte nötter efter att du hållt i chili.

Det bränner överallt. Under naglarna, i ögonen, i munnen och på läpparna. Maten blev inte ens lite stark av chilin... Mina händer måste ha tagit all styrka. Så oerhört dum jag känner mig.


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Usch vad hemskt! Hoppas ögonen känns bättre igen.



Kram

2012-03-21 @ 10:38:40
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Eller hur! Detaljerna i plaggen är nästan magiska! Och jag håller med om att prislappen till och med är saftig på halva priset, men då och då är det lov att unna sig något extra vackert och speciellt - jag intalar mig att det håller ju faktiskt i evigheter till skillnad från de flesta billigare plagg :)



Kram

2012-03-21 @ 11:40:06
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback