Left alone

2012-03-12 11:43:01 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Vi blev faktiskt barnfria denna veckan. Det slutade med att mina föräldrar tog med sig båda barnen upp till dalarna. Tanken var att bara Mira skulle följa med, men när Theo kom upp och bestämt sa på söndagmorgonen att han minsann också skulle till mormor och morfar så kunde de ju inte stå emot hans tindrande blå ögon.

Så nu sitter jag här...
började morgonen med sovmorgon till klockan åtta. Åt frukost i lugn takt framför datorn. Åkte sedan till gymmet och körde ett pass. Nu sitter jag här nyduschad och mätt i magen av en smarrig lunch bestående av fläskfilé.

Ska strax iväg och jobba... har stängningen idag.

Det är så oerhört konstigt att vara barnfri. Det är alldeles för tyst och lugnt här hemma. Igår var jag galet uttråkad. Det var tur Mariam ville följa med mig på en långpromenad i solen så jag fick tjattra av mig lite.
Men jag ska försöka njuta också av att vara ensam. Göra sådant vi inte hinner annars... som tex åka och ta den där massagen som vi pratat om sedan innan jul.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Låter underbart.

2012-03-12 @ 15:37:33
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Jennie - låt kreativiteten flöda :)

sv: ja men vad härligt :) Inte illa alls.

Jag anser att barn vid 3 års åldern ska BÖRJA med att ta bort nappen, tidigare om man vill men man måste ju veta att ju senare man tar bort skaer, detso svårare blir det :)



Skönt med barnledigt :) inte illa.. vad jobbar du med ?

2012-03-12 @ 18:37:43
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!



Hur har det gått med öronen? Försvann febern på Mira eller kom den tillbaka? Vadskönt att ni ska på ett återbesök till en öronläkare (för det är väl inte till bvc?) Ring ÖNH annars och boka tid där. Vet att dom sa till oss att dom gärna vill se öronen med en aktiv inflammation så nästa gång hon får det RING DIT!



Det var faktiskt inte jag som har beställt mössor. men kanske gör jag det längre fram :)



Ha en fortsatt bra vecka!

2012-03-12 @ 20:36:35
URL: http://blogg.mama.nu/familjenquist
Postat av: Anna - Mamman som gått ner 37kg!

Men Gud så lyxigt! Passa på att njuta!!!

2012-03-13 @ 08:01:29
URL: http://tokmamma.wordpress.com
Postat av: Petra

En hel vecka ja de hade nog känns märkligt. O oerhört tyst. Men passa på att ta vara på varandra o hitta på saker tillsammans. Kram

2012-03-13 @ 12:48:10
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback