Klok ung dam

2012-10-05 09:17:00 Mira växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «


 
 
 
 
 
Mira hade haft det så bra hos sin kompis Leo igår. Det var nästintill omöjligt att få med sig henne hem. Jag är så glad att vi fått en självständig, oblyg och framåt tjej som vågar testa nya saker men som också säger till när det inte är ok och när hon vill ha hjälp eller sällskap i olika situationer.
Vi har en klok liten fyraåring som vet vad hon vill och vet hur hon ska få det.
 
Igår vid frukosten frågade jag vad de hade gjort med pappa kvällen innan medans jag var på jobbet.
-"Vi fick pannkaka" svarade Mira då
-"Jaha, va gott" svarade jag tillbaka
-"Vet du mamma varför vi fick pannkaka av pappa?"
-"Nej det vet jag inte, berätta"
-"För att vi tjatade oss till det".
 
Hoppsan kan man säga då. Dax att försöka styra om lite i hierarkin här hemma och åtminstone få barnen att tro att det är vi vuxna som bestämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback