"Det finns inget dåligt väder..."

2012-10-05 12:02:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


"...bara dåliga kläder" brukar man ju säga.
Jag håller med om att det stämmer och på senare år har även jag försökt att köpa plagg (speciellt ytterplagg) som funkar lika bra i lekparken en regnig höstdag som på stan. Ni kan ju fråga min mamma hur jag gick klädd på vintern när jag var tonåring. Ingen vidare vacker syn... eller vacker var den kanske men man frös bara man tittade på mig.
 
Theo är en riktig ute kille och bara för att han har paraply på bilden så betyder det inte att han hade det med sig när han lekte ute i regnet häromdagen (ni kan ju kolla håret så förstår ni hur blöt han var)
Då är jag glad att jag hittat ett märke som håller vad det lovar när det gäller vattentäthet. Theo bokstavligen badade i vattenpölarna denna dagen och det enda ställe han var blöt på var i håret och i benslutet där byxan åkt upp över stöveln.
 
 
Nu ska jag bara få all personal på förskolan att förstå att de ska sätta på honom dessa kläder när han är ute om dagarna och inte galonisarna. Visste ni att dessa plagg står emot vatten bättre än galonisar?
 
Använder du galonisar eller skalbyxor på dina barn? (Frågan riktar sig mot föräldrar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback