Cykla utan stöd

2013-04-21 22:13:26 Mira växer & utvecklas
» Kommentarer(1) «


 
Idag plockade vi bort Miras stödhjul på cykeln. Theo fick en ny cykel för några vckor sedan och då vi kände oss lite för snåla för att köpa ett par till stödhjul så plockade vi av Miras stöd och flyttade över dem till Theos nya cykel istället.
Jag jobbade fram till fyra och när jag kom hem möttes jag av en tjej som hoppade på cykeln och vinglade iväg helt själv utan stödhjul. Trodde väl adrig att hon skulle lära sig så snabbt. Duktiga tjejen.

Nu ska det bara bli lite mera stabilt så att man slipper ha hjärtat i halsgropen varenda gång hon åker förbi någon av grannarnas bil.
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Duktiga Mira!! Vi pratade om igår när vi ska ta bort Max stödhjul men vi vågar nog inte riktigt än men jag skulle vilja testa ändå. Får prova på gräset nån dag =)

Svar: Ja testa! Ibland tror jag man underskattar deras förmåga. Jag trodde aldrig Mira skulle klara av det så snabbt som hon gjorde.
Therese

2013-04-22 @ 09:57:07
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback