Sova ensam

2013-04-10 09:41:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


 
Jag gillar denna bilden på Mira. Vadå missmatchat med hundra olika mönster och färger och ändå känns det helt rätt. Det är ju sån min Mira är. Tokiga mönster och massa färger... det passar en busig tjej.
 
Igår kväll fick Mira ett utbrott och skrek och grät och var helt förkrossad. "Jag vill aldrig mer sova ensam på övervåningen igen". Vart kom nu detta ifrån. Ibland brukar hon klaga på att hon känner sig ensam när hon ska somna på kvällarna och vi sitter nere i tvrummet. Vi brukar lösa detta med att hon får somna i vår säng sedan bär vi upp henne till sig när hon somnat. I går vägrade hon somna i vår säng för hon menade på att det var dax att jag och pappa flyttade upp till gästrummet istället. Det slutade med en madrass på golvet inne hos lillebror och där sov hon hela natten. Kanske är det dax att bygga om här hemma trots allt. Vi har länge funderat på att göra ett rum till här på nedervåningen och slå upp en vägg på övervåningen så att det blir vardagsrum där istället. Återstår att se hur tonerna går ikväll och om det bara var nåt tillfälligt hon var ledsen över igår. Att dela rum med lillebror permanent har vi ju testat förrut och det gick inte så bra.
 
Idag blir det jobb i butiken, men innan dess ska jag sätta mig med min firmadeklaration. Visst låter det kul!

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Håller med dig, underbar bild på söta Mira!

2013-04-13 @ 00:11:57
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback