Nyårslöften

2013-01-04 11:14:50 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


 
Nyår firade jag och familjen på egen hand. Vi hade en mysig kväll jag och Maken med god mat och trevlig efterrätt. Skålade med ett glas cider och gav varandra en puss vid midnatt innan vi gick och lade oss. Jag tycker ändå att nyår är rätt översakattat. Barnen och deras överskottsenergi tröttnade vi på kl 21 och då fick de hoppa i säng. Nästa år kanske Mira kan få va uppe till tolvslaget och fira med oss...kanske.
 
Nyårslöfterna då??? Jodå, de finns de också.
Jag nöjde mig med två stycken detta året. Kommer bli nog så svårt att klara dem.
 
1. Sluta äta skräp och börja träna igen.
2. Bara köpa barnkläder som vi BEHÖVER.
 
Ja ni kan ju förstå hur svårt det kommer att bli med tanke på att äta och shoppa är två av de saker jag gillar allra bäst. Jag återkommer med uppdateringar framöver hur jag sköter mig på dessa punkter.
 
Frågan jag klurar på idag är: Hur många tröjor behöver man egentligen? En till varje veckodag? Tänk om jag inte tvättar på en vecka, då behövs fler. Kanske bäst med 15 tröjor var ändå? ;)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Och sen behövs det några som ombyte på dagis ;-)

2013-01-04 @ 14:41:12
Postat av: Petra Olsson

haha dessa löften borde jag oxå tänka på:)
Grattis till Theo i efterskott,tänk att de fyller på samma dag våra små.kram

2013-01-04 @ 23:43:50
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha bra löften men jag hade aldrig klarat det!

2013-01-05 @ 19:37:39
URL: http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback