Glädjeskutt

2013-06-30 15:42:36 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


 
Idag hjular vi av glädje! Snart kommer familjen hem! Jag har gått hela dagen o bara väntat o längtat o tittat på klockan. Svårt att sysselsätta sig när allt man vill är att de ska komma hem.
 
Jag har iaf lyckats städa lite, fått igång en tvättmaskin o fikat två ggr. Nu ska jag sy någon beställning sen se en film och ungefär när den är slut borde bilen stå på gatan.
 
Just ja, jag har ju gjort en till sak också. Klippt gräsmattan. Ringde till mamma och var hysterisk då jag inte fick igång den där eländes maskinen. Under hela veckan har jag hört tysta hintar "Therese, klipp gräsmattan åt din man innan han kommer hem". Till sist har de där orden ekat i skallen så det var ju bara att sätta på sig stövlarna och bege sig ut på gården. Hade hoppats på regn idag, men givetvis har det varit uppehåll och torr gräsmatta hela dagen. Iaf så fick mamma ut för allt då jag ringde till henne o var galen då jag stått en kvart o skämt ut mig inför grannarna och inte kunnat starta eländet. Visade sig att det fanns en liten gummipump till bensinen som man skulle trycka några gånger på innan man startade. Självklart ska var man veta detta och nu vet även jag. Nu är ena sidan klippt iaf och nåde den om Maken nu inte ser det när han kommer hem.
 
För att ni nu alla inte ska tro att jag inte gör nåt här hemma så har vi faktiskt vår fördelning av hushållsgöra. Jag sköter tvätt och städa toaletter medans Maken sköter bil, trädgård och sopor. En fördelning vi alla är lyckliga med, resten delar vi på. Bra va!? Alltså behöver jag egentligen inte kunna med den där eländes gräsklipparen, lika lite som Maken behöver veta vad som är mörk eller ljus tvätt.
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Va härligt att de kommer hem =)

Jag har ingen aning om hur gräsklipparen funkar.... men jag är en hejare på att laga mat =)!

2013-06-30 @ 21:57:20
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback