Reklamation kaxsoverall!
» Kommentarer(2) «
Jag var så glad när jag såg dessa fina fina overaller på kappahl i början av vintern. Jag hade egentligen redan overaller till barnen men blev verkligen förälskad i dessa, så jag sålde de andra två (Självklart gick jag inte back på den försäljningen, man får ju va lite smart) och sedan gick jag och köpte dessa. De köptes för 750 - 30% i kappahl butik. Ett bra pris för en overall som fått nästan högsta omdömmen i jag tror det var testfaktas overalltest.
Efter bara någon månad märkte jag att Theos overall blivit sliten på insidan av benen och att det nästan gått hål, även på insidan av armarna vid sidan av de tejpade sömmarna så var all färg borta och det var nästan hål.
Jag gick till butik och frågade dem om det skulle bli ett sådant slitage. Jag hade inget kvitto men fick tillbaka hela pengen för overallen, självklart ska det inte se ut så efter bara någon månad.
Igår kollade jag även Miras overall och den såg precis likadan ut. Så tråkigt verkligen. Jag gick tillbaka till butiken igen med även den overallen och kom hem med 500 kr. Även denna gången utan kvitto.
Vill med detta bara tipsa er som har overallen att kolla så att den inte gått hål och blivit onormalt sliten vid de tejpade sömmarna. Tydligen så är det ett vanligt problem med just denna fina multifärgade overallen.
Var inte rädda för att reklamera den om det blivit så.
Vill också ge en ros till Kappahl som tog mina reklamationer på allvar och gav mig pengar tillbaka trots att jag inte hade något kvitto kvar.
Förutom slitaget så har overallen varit kanon. Vattentät och varm!
Kommentarer
Postat av: Petra Olsson
Men vad trist,men bra att du uppmärksammade problemet och gick till butiken,jAG köpte en kaxs förra året o trivdes bra med den till min Nova.kram
Svar:
Therese
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)
Vilken bra service! Vi har också kaxsoverall till Max fast en blå. Hur kan det komma säga att det mest drabbar de multifärgade?
Svar:
Therese
Trackback