Frukost både en, två och tre gånger

2013-09-11 09:58:00 Graviditeterna
» Kommentarer(1) «


Jag har just njutit av en kopp kaffe och en macka (min andra frukost för dagen). Får alltid lov att äta två frukostar nu för tiden. Först en macka med barnen när de äter innan förskolan och sedan något mer en-två timmar senare. Äter jag för mycket första frukosten så får jag spendera morgonen över toaletten. Det här med maten är väl ett ganska stort bekymmer just nu. Jag får äta det jag är sugen på, små portioner och gärna ofta. Går det mer än 3 timmar mellan måltiderna så blir jag fruktansvärt illamående direkt. Att äta ofta är väl det enda som håller illamåendet i chack lite. Annars funkar inga av de klassiska rekommendationerna. Fick lergigan comp utskrivet av doktorn, och de gör så att jag får behålla maten jag äter men tar inte bort något av illamåendet. Åhh va jag önskar att det fanns ett piller som tog bort illamåendet helt också.
 
Igår var en riktig deppdag. Jag hoppas att humöret är lite bättre idag. Började morgonen med en kort promenad och den sköna höstluften gjorde mig gott. Passade på att lyssna på förra veckans Hanna & Amanda poddavsnitt. Underbara tjejer alltså! Skrattade högt flera gånger, lyckades tom få en hund att skälla på mig när jag gick förbi ett hus och inte kunde hålla mig för skratt just då. Har du inte upptäckt dem ännu så gör det! Kanske ska ta o plöja ett avsnitt till när jag ändå håller på... är ju inte direkt så att jag har nåt bättre för mig;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Fk bedömer inte om huruvida du är sjuk eller inte utan din arbetsförmåga. De går efter vad de ser på läkarintyget och om läkaren skriver ett kasst intyg så är det så. Ett tips är att se till att läkaren skriver vad du inte kan göra...

Svar: Tack för tipset. Då ska jag se till att nästa intyg blir lite tydligare på just den punkten.
Therese

2013-09-12 @ 05:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback