Gravid minsann

2013-09-05 12:03:00 Graviditeterna
» Kommentarer(6) «


Ni är några tappra hjältar som fortfarande hoppas att jag ska skriva några rader. Det finns en anledning till att jag inte skrivit på länge. Sen semestern har jag varit hemma och sjukskriven och mina dagar är med andra ord ganska händelselösa.
 
 
 
Det är nämligen så att en liten människa flyttat in och även om det är helt underbart roligt och vi är överlyckliga så förpestar det lilla livet just nu min tillvaro rätt bra. Ungefär från den dan jag fick det där extra strecket på stickan så har illamåendet funnits där som en ovälkommen ovän dag som natt. Jag är för 6 veckan på rad sjukskriven pga detta då det i mitt tillståd skulle vara helt omöjligt att stå i butik och vara trevlig. Att ha spypåse bakom disk är nog inget våra kunder uppskattar.
Jag tillbringar mina dagar framför datorn, i sängen eller soffan. Börjar bli en stig här på golvet mellan de tre stationerna.
 
Förutom illamåendet, migrän attackerna och den enorma tröttheten så mår jag och familjen rätt bra. Barnen pratar om den lilla bebisen i magen varje dag nästan och Mira vill gärna planera för framtiden och hur hon ska hjälpa till och fixa med lillebror/syster. Theo har lite svårt för tidsbegreppet och frågar ofta om inte bebisen kommit än. Han tyckte det var konstigt att doktorn inte kunde plocka ut bebisen idag när jag skulle på ultraljud eftersom det ändå är samma doktor (enligt Theo) som ska plocka ut den sen.
 
Vi är idag i v 14 och lilla loppan beräknas titta ut i mars någongång. Spännande tid som väntar. Ni som hänger kvar här på bloggen får vänta er en hel del bebissnack framöver.

Kommentarer
Postat av: Petra Olsson

Så mysigt med en 3a ;)stort grattis igen:)

Svar: Tack:) Det ska bli jätte mysigt, vi längtar verkligen hela familjen. Synd att det ska va så lång väntetid bara:)
Therese

2013-09-06 @ 09:14:17
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Otroligt roligt! Stort grattis till er =)! Ska bli roligt att följa. kram

Svar: Tack:)
Therese

2013-09-06 @ 10:10:37
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Carolina

Grattis, vad roligt!

Svar: Tack:)
Therese

2013-09-06 @ 11:53:49
URL: http://carolina1979.se
Postat av: johanna med tyra o otto

STORT grattis vad roligt med en bebis till. Synd bara att du ska må som du gör:( kram

Svar: Tack! Ja, jag hoppas verkligen att det går över snart.
Therese

2013-09-09 @ 07:57:39
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se
Postat av: ellenojag

Nejmen oj vad här har hänt grejer!! stort grattis till hela familjen, vad underbart!! även om du inte verkar må så bra just nu, hoppas verkligen det släpper snart!!! <3

Svar: Tack, det är verkligen jätte roligt med en liten bebis i huset igen... hoppas bara att få må bättre snart så att jag kan njuta riktigt. Kram
Therese

2013-09-13 @ 22:50:43
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mariam

Vi hängde upp det på händelser de känner till. Med Jakob blev det: först ska morfar, pappa och Simon fylla år och sen när tomten varit här kommer bebisen. Det hjälpte dem att förstå tidsaspekten lite.

Och du... Grattis igen!!!

2013-09-19 @ 07:02:44
URL: http://Mammamariam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback