Att lära en bebis nya rutiner

2014-04-03 15:11:44 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «




Om det är något jag tycker är väldigt intressant och roligt att prata om så är det barnuppfostran.

Så mycket som vi föräldrar gör redan då de är helt nyfödda som påverkar dem senare under barnaåren och uppväxten.

Även om vi nu har tre barn så känner jag ibland att jag inte kan nåt eller står helt rådvill inför vissa frågor. Man har sin "grunduppfostran" men så dyker det upp en massa andra benymmer på vägen.

Varje nytt barn är en ny individ och nya sätt att uppfostra kan behövas. Så många gånger jag försöker göra på samma sätt med både Mira och Theo tills det slår mig att de lyssnar till helt olika saker och att tex en sovteknik sällan funkar på båda.

Nu står vi här med tredje individen som ska lära sig äta sova och bete sig som folk. Denna veckan har jag gått in för att få honom att sova och somna själv. Vill ni veta hur det gått?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback