Semester, nya vanor och träningslust

2014-06-19 21:52:56 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «




Idag fick Maken semester. Det betyder 8 veckor med alla mina fyra älsklingar. Har sett fram emot att vara lediga hela familjen och jag hoppas vi får många fina dagar tillsammans. I år blir det (om vädret tillåter) mycket sol och bad. Vi kommer att åka till dalarna någon vecka men annars bara vara hemma och ta det lugnt. Någon lisebergs resa blir det och planer på att måla och tapetsera litr finns.
Jag har också stakat ut hur min närmsta framtid ska se ut. Jag har nämligen bestämt mig för att skaka liv i fläsket och börja träna på allvar igen. Har riktigt längtat efter att få lyfta tungt och bli riktigt svettig nere på gymmet. Att jag pga graviditetsåkommor blev helt stillasittande i 9 mån plus dessa 3 mån efter har verkligen varit hemskt. Nu känner jag att kroppen börjar repa sig så dax att utmana den lite och försöka hitta de där musklerna jag tappat bort.

Min plan är att varje dag ta mig ut på en promenad/träna ett hemmapass eller ta mig till gymmet. Dessa 8 veckor ska bli min nystart. Tänk att få börja varje morgon med att rejält träningspass... innan 10 gör vi ändå aldrig nåt och jag kan med gott samvete lämna nöjda barn hemma med Maken.

Trevlig midsommar vänner!

Kommentarer
Postat av: Mariam

Låter som en jättebra plan. Kanske att jag borde besluta något liknande men just nu känns semestern mest rörig. :( Vi hoppas fortfarande på båten men annars kan vi promenera ihop.

2014-06-20 @ 20:50:47
URL: http://Mammamariam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback