Solen som värmer

2014-06-09 16:00:34 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Soliga härliga dagar gör en lätt i sinnet. Även om jag drabbats av huvudvärken igen sista veckan så känner jag mig pigg och glad. Jag kan inte låta bli att älska sommaren även om den gör mig svettig och barnen trötta. Idag har vi haft en pooldag på baksidan och barnen har lekt hela dagen utan bråk. Måtte semestern bli lika bråkfri så kommer det här att bli en kanonbra sommar!
 
Melvin godingen sover mest hela tiden och de små stunder han är vaken så ligger han och babblar och skrattar. Att vi får en liten kinkig bebis till kvällarna försöker jag att inte lägga så mycket energi på... han blir nöjd om han får va nära och få lite extra uppmärksamhet. Han är väl smart grabben och vet att på kvällen kan han få sina färäldrars fulla uppmärksamhet till skillnad från dagen då de är tre som slåss om den. Många faser som ska gås igenom när de är små och den fasen han kommer in i nu är tydligen den jobbigaste för många. Märks så tydligt när dessa faser kommer för då blir han genast mer gnällig, äter sämre, otålig, kräver uppmärksamhet och svårsövd på kvällarna. Jag säger det igen högt för mig själv "Hellre vaken på kvällen än vaken hela natten". Inatt vaknade han samtidigt som Maken skulle upp till jobbet. Sen somnade han om igen och sov tills storasyskonen kom upp och väckte honom. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback