Att äntligen må bra igen...

2014-03-18 09:26:30 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Bilderna är från förra veckan då vi hade underbar sol och vårvärme hela veckan.
 
Jag känner sådan otrolig tacksamhet att jag fått må så bra efter förlossningen. Jag har knappt haft ont alls. Nu när eftervärkarna släppt så kan jag verkligen inte klaga på nåt som skulle kunna uppkommit under förlossningen.
 
Den där dagen då vi var på lekparken och spelade fotboll (bilden ovan) fick jag tårar i ögonen när jag stod där i rinken och lekte med barnen. För första gången på sååå många månader kunde jag röra mig, plocka upp bollen från backen utan att det gjorde ont och leka med barnen. Att få se dem skratta åt mig när jag kantade mig och missade bollen var ren och skär lycka. Jag tror att både jag och barnen saknat detta lika mycket.
 
Dagen efter var jag ut på en promenad med Melvin då de stora var på förskolan. Vi gick 3 km och jag kunde gå utan att det gjorde ont i varken magen eller höft. Däremot har jag tappat allt vad muskler och kondition heter... men det är sånt jag kan träna upp igen tack o lov. Foglossningen känner jag av fortfarande och efter den promenaden hade jag väldigt ont på kvällen sen... men inget jämfört med hur det var innan förlossningen och på nåt sätt kan jag stå ut med smärtan mer nu för jag vet att det kommer att bli bättre och bättre och jag är pigg och smärtfri i resten av kroppen.
 
Trots att tröttheten börjar komma ikapp mig nu (Varit löjligt pigg dessa tre veckor) så mår jag så bra. Att orka sköta hemmet, ta hand om barnen och samtidigt leva med mig själv är något jag inte upplevt på 9 månader och jag lovar att jag uppskattar det och njuter av det för fullt. Mitt nya liv har just börjat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja vilken befrielse det måste vara för dig! Så länge som du kämpade med allt det onda. Så härligt att kunna röra dig obehindrat igen. Du har så fina barn! Stor kram

2014-03-18 @ 22:31:24
URL: http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback