Syskonskaran

2014-03-17 07:19:08 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «




Får ganska ofta frågan hur Tarzan Bäban (Theos smeknamn på Melvin) påverkat storasyskonen.

Än sålänge märker vi inte så stor skillnad. Båda är oerhört stolta över bebisen. Vill gärna visa upp och berättar stolt att det är deras bebis.

Mira vill gärna hjälpa till och vi försöker få henne att känna sig så delaktig som möjligt. Hon rusar fortfarande upp varje morgon för att hålla Melvin och det är också det sista hon gör innan hon somnar.

Theo är mest som vanligt. Han pratar mycket om Melvin o pussar gärna på honom någongång ibland. Annars leker han fortfarande väldigt bra själv och han trivs bra med att vara hemma lite mera.

Gällande uppmärksamheten så märks det mest i att de bråkar väldigt mycket med varandra de stora. Säkert mycket för att jag ska uppmärksamma dem och sluta lägga fokus på Melvin, städning eller annat som tar min tid. Det är svårt att räcka till till alla tre men jag försöker ge alla lite tid med mamma varje dag. Så skönt att vi är två vuxna som kan hjälpas åt här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback