Vårkänslor

2014-03-04 15:56:23 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


 
 
 
Idag fick barnen åka till förskolan några timmar för första gången sedan lillebror föddes. Jag behöver öva upp mig lite inför kommande veckor och se hur lång tid jag behöver på mig på morgonen för att få alla tre barnen klara plus mig själv åtminstone påklädd. Mira hade längtat dit och båda verkade glada över att ha fått lekt lite under dagen.
 
Jag och Maken tog en sväng ner på stan. Vi lunchade med en vän och Maken fick sedan sin kallufs klippt. Efter lunchen var det dax att hämta barnen och sedan tog jag och Mira en debutpromenad med vagnen när vi kom hem. Vi hittade en söt liten blomma på vår tomt och solen bjöd på äkta vårkänslor. Jag älskar verkligen våren så nu hoppas jag att snön håller sig borta framöver.
 
Inser att de här 15 timmarna på förskolan kommer att göra både barnen och mig gott. Inte för att jag vill bli av med dem, men de behöver några timmar av lek för att kunna lugna ner sig på hemmaplan sen och tycka att det är ok fast mamma är tråkig och mest sitter och ammar lillebror. Själv kommer jag inte hinna så mycket på de få timmarna det handlar om. Kanske unna sig en fikadejt med en vän då och då eller bara komma ut på en promenad alldeles ensam. Det gör nog gott för både kropp och knopp.

Kommentarer
Postat av: KniktElin

OJ vår! Själv går jag fortfarande och väntar på att vintern ska börja, trots att vi har massor med snö! Har fortfarande inte åkt sköter en enda gång i år, och jag vill uppleva några glassiga soldagar i skidbacken innan våren kommer. Däremot längtar jag efter er, åh vad jag längtar! Stora kramar

Svar: Haha... du är rolig du. Vi är lite olika på den punkten. Själv ser jag vintern som nödvändigt ont och försöker se den genom barnens ögon. Några skidbackar har jag inte saknat :) Micke däremot har köpt skidor precis. Han siktar på vasaloppet om två år, du kanske ska hänga på honom? :) Snart är det väl ändå påsk. Räkna med att vi ses då! Kraaaam
Therese

2014-03-04 @ 19:37:33
URL: http://www.kniktelin.se
Postat av: Linda

Åh så mysigt! Jag längtar efter promenader!!
Jag fattar faktiskt ingenting efter idag. Med de andra två har jag varit öppen och mogen tidigt bara att det varit seg startat sedan. Mannen fick dock känslan av att den här läkaren inte riktigt ville starta mig men jag vet inte. Jag ska in på ny bedömning om några dagar. Imorgon ska jag till min barnmorska och tänkte be henne undersöka mig och se om hon kan göra hinnsvepning så något händer. Ja jag är både lättad och nedstämd. Jag vill ju inte föda samtidigt som jag vill ha detta avklarat. Svårt....
Hur kom det sig att du fick ballong denna gång istället för att ta hinnorna? Hur lång tid tog det för dig allt som allt? Kram

2014-03-04 @ 20:34:05
URL: http://familyspace.blogg.se
Postat av: Linda

Åh så mysigt! Jag längtar efter promenader!!
Jag fattar faktiskt ingenting efter idag. Med de andra två har jag varit öppen och mogen tidigt bara att det varit seg startat sedan. Mannen fick dock känslan av att den här läkaren inte riktigt ville starta mig men jag vet inte. Jag ska in på ny bedömning om några dagar. Imorgon ska jag till min barnmorska och tänkte be henne undersöka mig och se om hon kan göra hinnsvepning så något händer. Ja jag är både lättad och nedstämd. Jag vill ju inte föda samtidigt som jag vill ha detta avklarat. Svårt....
Hur kom det sig att du fick ballong denna gång istället för att ta hinnorna? Hur lång tid tog det för dig allt som allt? Kram

2014-03-04 @ 20:34:09
URL: http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback