Bakluckeloppis och tapetkaos

2014-09-29 10:00:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
I går var vi hos min svåger och hjälpte honom med att tapetsera i nya lägenheten. Det gick jättebra och resultatet blev lyckat. Lite kaosartat med tre barn i en liten tvåa. På bilden sitter Maken och matar Melvin direkt ur kastrullen medans Mira och Theo spelar fotboll. Det var undgefär vid den tiden som jag och Daniel stängde dörren in till rummet där vi stod och tapetserade. Kaos men kul.
De översta bilderna är "före" och resultatet ser ni underst. Jag är glad över att slippa se tapeten med döskallar och elgitarrer fler gånger. Inte direkt en tapet jag skulle välja eller ens säga ok till om barnen ville ha i sina rum.
 
 
I lördags stog jag nere i stan på en bakluckeloppis. Försökte bli av med lite gamla barnkläder och prydnadssaker. Kändes som att jag kom hem med mycket igen men i kassan låg det ca 2000 kr så nåt måste jag ha sålt ändå. Inte mycket som ger sådan skön känsla som att bli av med gamla grejjer som bara ligger och samtidigt tjäna en liten slant på det. Mycket av barnkläderna såg helt oanvända ut så jag hoppas att de som handlade blev nöjda med sina fynd också.
 
I veckan har vi inte så mycket planer ännu... Huset behöver sig en rejäl omgång så det ska jag försöka ta tag i. Fattar inte hur det kan bli så stökigt ibland. Hoppas verkligen inte någon får för sig att våldgästa oss, kommer inte att släppa in en endaste människa innan jag fått lite ihopplockat. Skäms.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback